Województwo zachodniopomorskie Województwo pomorskie warminsko-mazurskie Województwo podlaskie Województwo lubuskie Województwo wielkopolskie kujawsko-pomorskie Województwo mazowieckie Województwo lodzkie Województwo lubelskie Województwo dolnośląskie Województwo opolskie Województwo świętokrzyskie Województwo śląskie Województwo małopolskie Województwo podkarpackie
Logo Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
English 
baner

  Znajdź KSOW na:

      

Fundusze promocji żywności

04.12.2013

W celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia i promocji produktów rolno-spożywczych w 2009 r. utworzonych zostało na mocy ustawy 9 funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (ustawa z dnia 22.05.2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych). Są to:

1.    Fundusz Promocji Mleka,
2.    Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego,
3.    Fundusz Promocji Mięsa Wołowego,
4.    Fundusz Promocji Mięsa Końskiego,
5.    Fundusz Promocji Mięsa Owczego,
6.    Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych,
7.    Fundusz Promocji Owoców i Warzyw,
8.    Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego,
9.    Fundusz Promocji Ryb.

Zadaniem funduszy jest wspieranie:
•    działań informacyjnych dotyczących jakości, cech, a w szczególności zaletach poszczególnych produktów i ich przetworów, promujących spożycie tych produktów, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
•    udziału w wystawach i targach rolno-spożywczych,
•    prowadzenia badań rynkowych, badań naukowych i prac rozwojowych mających na celu poprawę jakości tych produktów oraz prowadzące do wzrostu ich spożycia,
•    szkoleń producentów, przetwórców, dostawców i podmiotów skupujących poszczególne produkty,
•    działalności krajowych organizacji branżowych.

Środki, którymi dysponują poszczególne fundusze pochodzą z wpłat i są naliczane od wartości podlegających obrotowi gospodarczemu owoców i warzyw oraz żywych zwierząt, ryb i drobiu, czy każdego skupionego kilograma mleka. Do naliczania, pobierania i przekazywania wpłat na fundusze zobowiązani są:
•    w odniesieniu do poszczególnych rodzajów mięsa - przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie uboju i przedsiębiorcy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie wywozu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej żywych zwierząt,
•    w odniesieniu do zbóż - przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie przetwórstwa na cele konsumpcyjne zbóż,
•    w odniesieniu do owoców i warzyw - przedsiębiorcy skupują owoce lub warzywa w celu ich przetworzenia lub odprzedaży oraz wytwarzający owoce i warzywa,
•    w odniesieniu do ryb - przedsiębiorcy skupujący ryby w celu ich przetworzenia lub odprzedaży, prowadzą działalność w zakresie połowu ryb w wodach śródlądowych lub morskich, prowadzą działalność w zakresie chowu lub hodowli ryb.

O środki funduszy promocji mogą się ubiegać ogólnokrajowe organizacje zrzeszające producentów rolnych lub przetwórców produktów rolno-spożywczych, którzy produkują lub dokonują obrotu tymi produktami oraz ogólnokrajowe organizacje branżowe lub międzybranżowe zrzeszające producentów lub przetwórców produktów rolno-spożywczych.

Administrowanie funduszami ustawodawca powierzył Agencji Rynku Rolnego. Wszelkie szczegółowe informacje na ten temat można na bieżąco uzyskać w ARR i jej Oddziałach Terenowych (OT Kraków – ul. Mogilska 104) oraz na stronie internetowej ARR: www.arr.gov.pl w zakładce: „Promocja żywności”.

SR KSOW, 28.11.2013 r.



Portale regionalne
mapa

Współpraca Z KSOW

Czy chcesz podjąć współpracę z KSOW w Małopolsce?


     


 
logo Unia Europejska
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie
logo PROW
logo FAPA    logo CDR
Mapa serwisu    |    copyright KSOW 2009