Małopolskie produkty regionalne w Pleśnej "okraszone miodem".
Lipcowe słońce towarzyszyło wystawcom i odwiedzającym Święto owoców i produktów pszczelich w Pleśnej w niedzielne popołudnie 21 lipca. Okolicznie pszczelarze jak co roku przybyli z bogatą ofertą miodów i innych produktów pszczelich. Odwiedzający mogli również podziwiać na żywo pracę pszczół umieszczonych w pokazowych ulach.
Miejscowe koła gospodyń wiejskich uczestniczące w konkursie Pleśnieński smak przygotowały z kolei istne rarytasy. Licznie zgromadzona publiczność miała natomiast możliwość bliskiego spotkania z małopolskimi przysmakami – na małopolskim stoisku znalazły się wszystkie małopolskie produkty regionalne: oscypek, bryndza podhalańska z chlebem prądnickim, obwarzanki krakowskie, suska sechlońska, kiełbasa lisiecka, karp zatorski czy jabłka łąckie.
O kampanii „Zasmakuj w Małopolsce” opowiadał osobiście wszystkim zgromadzonym dr Stanisław Sorys, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego.
Celem kampanii jest przybliżenie mieszkańcom Małopolski i przybywającym do naszego regionu gościom produktów, które dzięki prowadzonej przez Unię Europejską polityce jakości i wyróżniania produktów żywnościowych, uzyskały certyfikaty Chroniona Nazwa Pochodzenia lub Chronione Oznaczenie Geograficzne. Małopolska to region bogaty w takie produkty – mamy ich 11, a pierwszy polski zarejestrowany produkt regionalny to bryndza podhalańska.
„Zasmakuj w Małopolsce” to akcja edykacyjno-promocyjna, która poprzez animacje na stoisku, liczne konkursy i quizy dla publiczności, a przede wszystkim przez degustację naszych małopolskich przysmaków przybliża Małopolanom bogactwo regionu. W trakcie, gdy zgromadzona publiczność mogła delektować się oscypkiem, chlebem prądnickim z bryndzą podhalańską, obwarzankiem krakowskim, kiełbasą lisiecką, karpiem zatorskim, suską sechlońską, jagnięciną podhalańską czy jabłkami łąckimi, kilkunastu śmiałków sprawdzało swoja wiedzę na temat tych produktów w quizach i konkursach.
Bardzo aktywne były dzieci, które z zapałem układały puzzle edukacyjne z mapą Małopolski z produktami regionalnymi. Zwycięzcy konkursów, związanych oczywiście z produktami, honorowani byli zaś nagrodami prezentującymi nasze regionalne przysmaki.
Kampania objęta jest patronatem medialnym Gazety Krakowskiej, TVP O/Kraków i portalu NASZE MIASTO.
SR KSOW, 22.07.2013 r.